Polacy najbardziej ufają Małyszowi

Teaser

Wyniki badania European Trusted Brands 2013

Adam Małysz to sportowiec darzony przez Polaków największym zaufaniem – wynika z badania European Trusted Brands 2013. Drugie miejsce na podium zajęła Justyna Kowalczyk, trzecie – Tomasz Majewski.

Adam Małysz to sportowiec, którego nie trzeba nikomu przedstawiać. Jest jednym z najlepiej i najczęściej nagradzanych sportowców w powojennej historii Polski. Jako żywa legenda skoków narciarskich, stanowi inspirację dla wielu młodych ludzi, którzy obecnie próbują powtórzyć jego sukcesy – zarówno reprezentując Polskę, jak i inne kraje. Adam Małysz zdobył 4 medale olimpijskie, 4 tytuły mistrza świata, triumfował w Turnieju Czterech Skoczni, a zawody Pucharu Świata wygrał aż 39 razy! Ma przy tym świadomość, że sukces zawdzięcza również tym, którzy wspierali go w każdym przełomowym momencie w karierze:

"Wsparcie kibiców jest dla mnie bardzo ważne. Doceniłem je zwłaszcza wtedy, kiedy mi gorzej szło. I choć na początku nie radziłem sobie z popularnością, to teraz cieszę się, że kibice zawsze są ze mną. Jeśli sportowiec ma kibiców, którzy w niego wierzą, to jest już w połowie drogi. Ale cały czas trzeba ciężko pracować, bo kredyt zaufania może się wyczerpać i kibice przestaną w końcu śpiewać: Polacy, nic się nie stało."

Adam Małysz zdobył 20% głosów. Drugie miejsce zajęła Justyna Kowalczyk z wynikiem mniejszym o cztery punkty procentowe, natomiast trzeci w rankingu mistrz olimpijski Tomasz Majewski otrzymał nieco mniej, bo 7% głosów. Na kolejnych pozycjach znaleźli się: Agnieszka Radwańska, Zbigniew Boniek, Robert Lewandowski, Robert Kubica, Robert Korzeniowski i Kuba Błaszczykowski.

Zaufanie, jakim Polacy obdarzyli Adama Małysza, pokazuje, że nawet tak radykalna decyzja, jak zmiana uprawianej dyscypliny nie powoduje zmiany stosunku Polaków do samego sportowca, który może liczyć na ich wsparcie w każdej sytuacji i w objętej przez niego ścieżce kariery.

***

European Trusted Brands to jedno z największych i najszerzej zakrojonych badań konsumenckich w Europie. Jego organizatorem jest Reader’s Digest. Oprócz tematyki marketingowej coroczne badanie European Trusted Brands porusza również tematy społeczne. Pozwala na poznanie dominujących nastrojów mieszkańców Europy, postaw i wartości, które kształtują nasze opinie i decyzje, a także zaufanie do różnych aspektów życia.

Badanie European Trusted Brands przeprowadzono po raz pierwszy w 2001 roku. Co roku kontynuowane jest ono w kilkunastu krajach europejskich. Tegoroczna trzynasta już edycja badania została przeprowadzona w 12 krajach europejskich. Kraje, które zostały objęte tegorocznym badaniem to: Belgia, Czechy, Finlandia, Francja, Holandia, Niemcy, Polska, Portugalia, Rosja, Rumunia, Słowenia i Szwajcaria. Wzięło w nim udział 18 314 respondentów.

Badanie realizowano metodą kwestionariusza on-line lub wywiadów pocztowych. Jak co roku próba została dobrana tak, aby odzwierciedlała szeroki profil badanej populacji.

< 239944" >
Źródło Reader's Digest. Dostarczył netPR.pl
Authors
Top