„Butelka zwrócona – przyroda chroniona”

Carlsberg Polska i Auchan Polska zorganizowały wspólną akcję edukacyjną dedykowaną butelce zwrotnej, pn. „Butelka zwrócona – przyroda chroniona”. W ramach tej inicjatywy jej organizatorzy zachęcali klientów do odnoszenia butelek do sklepów, wskazując korzyści tak ekonomiczne, jak i ekologiczne. Pilotażowa akcja odbyła się w dniach 17 – 20 października oraz 24 – 27 października w Auchan Piaseczno.

Ideą akcji „Butelka zwrócona – przyroda chroniona” jest zachęcenie Polaków do odnoszenia butelek do sklepów, gdyż ten drobny gest wiele znaczy dla środowiska naturalnego. Zwrotna butelka szklana jest zaprojektowana tak, by służyć kilka lat i wykonać około 20 cykli od browaru do konsumenta, bez ujmy dla jej wyglądu. Niestety, na rynku polskim butelka krąży jedynie do 8-12 cykli. Prawie co drugie piwo kupowane w kraju jest nalane do butelki zwrotnej z kaucją. W Polsce krąży 400 milionów butelek zwrotnych po piwie. Gdyby zamienić butelki zwrotne na jednorazowe lub przestać je całkowicie odnosić do sklepu, to powstałoby ok. 600 tysięcy ton stłuczki szklanej. Obecnie huty szkła przetwarzają ok. połowy tej ilości szkła ze wszystkich opakowań szklanych. Dlatego tak istotnym jest odnoszenie butelek, bo to znacząco zmniejsza ilość odpadów i surowców do produkcji nowych butelek.

W ramach akcji, na klientów, którzy przynieśli 6 butelek zwrotnych i wrzucili je do specjalnego automatu na butelki, czekały dedykowane akcji otwieracze. Ponadto, na miejscu akcji, w Auchan Piaseczno, klienci otrzymywali ulotki informujące o korzyściach dla środowiska płynących ze zwrotu butelek oraz praktyczne rady, jak mogą w życiu codziennym zadbać o otoczenie.


„Auchan jest firmą odpowiedzialnie podchodzącą do środowiska naturalnego, dlatego angażujemy się w inicjatywy podnoszące poziom świadomości ekologicznej wśród naszych klientów. Cieszymy się, że razem z Carlsberg Polska możemy zwrócić uwagę konsumentom, iż oddawaniem butelek w sklepach mogą się przysłużyć ochronie środowiska. Mamy nadzieję, że tę pilotażową akcję społeczną będziemy rozwijać tak, by dotrzeć z ekologicznym przesłaniem do jak największej ilości klientów.” – mówi Dorota Patejko, Dyrektor ds. Komunikacji w Auchan Polska.

„Temat butelki zwrotnej z perspektywy ekologicznej nie był do tej pory dostatecznie nagłośniony w Polsce. A szkoda, bo potencjał zaoszczędzenia opakowań szklanych i ograniczenia ilości odpadów trafiających na składowiska dzięki temu jest ogromny. Cieszymy się, że wraz z Auchan podjęliśmy się akcji edukacyjnej, z której wnioski pozwolą nam jeszcze bardziej trafiać z przekazem społecznym i pracować z naszymi klientami nad poprawą systemu butelki zwrotnej.” – podkreśla Adam Pawełas, Menedżer ds. Środowiska w Carlsberg Polska.

Akcja była komunikowana na stronach www organizatorów, na plakatach i ulotkach, rollupach i „potykaczach” oraz nagłaśniana bezpośrednio w sklepie Auchan Piaseczno.

 

Carlsberg Polska zajmuje wiodące miejsce w polskim przemyśle piwowarskim, z udziałem w rynku na poziomie 18,5% (dane za 2012 rok), dostarczając marki piwa najwyższej jakości, odwołujące się do przyjemnych i radosnych stron dorosłego stylu życia. Carlsberg Polska ma 

w swoim portfelu marki: Carlsberg, Somersby, Okocim, Harnaś, Karmi, Kasztelan, Bosman, Piast. Carlsberg Polska posiada trzy browary w Polsce: w Brzesku, Szczecinie i Sierpcu.

Źródło Auchan Polska Sp. z o.o.. Dostarczył netPR.pl
Authors
Top