Konferencja Internet 2k10 Trzecia fala

W dniach 14-15 czerwca Internet Standard zaprasza na kolejną konferencję z cyklu 2k. Wydarzenie, którego hasłem przewodnim jest “Trzecia fala” poświęcona będzie trendom i zjawiskom wyznaczającym nowy etap w rozwoju sieci. W programie m. in. wystąpienia prezesów największych polskich spółek internetowych, gościa specjalnego Alison Fennah z European Interactive Advertising Association, przedstawicieli czołowych agencji reklamowych, firm branży e-commerce. Podczas konferencji odbędzie się także premiera raportu Internet2k10 z pierwszym w Polsce finansowym rankingiem spółek internetowych oraz wręczenie nagród Internet Standard dla Człowieka i Firmy Roku 2009.

Już po raz piąty Internet Standard organizuje branżową konferencję z cyklu 2k poświęconą podsumowaniu wydarzeń minionego roku oraz nakreśleniu wizji rozwoju rynku w latach następnych. W trend zwany “Trzecią falą”, która jest motywem przewodnim naszej konferencji najlepiej wpisują się m. in. serwisy społecznościowe typu Facebook, Nasza Klasa, YouToube, serwisy mikroblogowe i wszechobecne social games, serwisy socialshoppingowe, angażujące formy reklamy, postępująca interaktywność i multimedialne formy przekazu, nowe nośniki, dzięki którym internet przestał być “zamknięty” w zwykłym pececie: smartfony, tablety sprawiające, że konwergencja mediów staje się faktem. “Przeżyliśmy już okres rozkwitu dotcomów zakończony spektakularnym ich upadkiem tzw. bańką internetową, dynamiczny rozwój projektów poszukujących optymalnego modelu biznesowego wraz z Web 2.0. Czy obecnie jesteśmy świadkami zjawiska, które nazywać można “Trzecią falą”? Czy nowa generacja serwisów społecznościowych to realizacja toflerowskiej idei rozwoju nowych technologii umożliwiających nieograniczoną komunikację między ludźmi, gdzie granice miedzy nadawcą i odbiorcą mediów zacierają się? – pyta Agnieszka Świtkowska, wydawca InternetStandard.pl.

Podczas konferencji Internet 2k10 omówione zostaną najważniejsze wydarzenia branży z minionego roku ze szczególnym uwzględnieniem projektów innowacyjnych wytyczających kierunek rozwoju internetu na najbliższe lata.

Konferencję otworzą prezentacje dotyczące badań rynku. Piotr Kowalczyk (prezes IAB Polska) oraz Jarosław Sobolewski (dyrektor generalny IAB Polska) przedstawią raport strategiczny IAB i dokonają analizy wydatków na reklamę wg badania IAB AdEx 2009 w Polsce i w Europie. Andrzej Garapich (prezes PBI) podsumuje zaś wyniki popularności witryn na podstawie badania Megapanel PBI/ Gemius.

Na konferencji odbędzie się również premiera raportu Internet 2k10 opracowanego przez redakcję Internet Standard “To pierwsza edycja raportu o e-biznesie w Polsce i jedyne na polskim rynku źródło informacji dla firm działających w szeroko pojętej branży internetowej – mówi Agnieszka Świtkowska. Raport zawiera unikalny ranking firm internetowych przygotowany na podstawie wyników finansowych (w podziale na branże), analizę oglądalności witryn w 2009 r., omówienie źródeł finansowania projektów, oraz wywiady z liderami rynku. Raport dostępny będzie do bezpłatnego pobrania ze strony InternetStandard.pl od 15 czerwca 2010 r. oraz ze stron Partnerów Raportu.

Gościem specjalnym konferencji będzie Alison Fennah reprezentująca European Interactive Advertising Association, która przedstawi wyniki badania Mediascope Europe dotyczącego konsumpcji mediów w Europie. Warto podkreślić, że Polska jest po raz pierwszy uwzględniona w badaniu i że raport ten stanowi przydatne materiał porównawczy dotyczący preferencji polskich “konsumentów” mediów na tle innych rynków europejskich – dodaje Agnieszka Świtkowska.

Jak trzecią falę i kierunki rozwoju sieci postrzegają przedstawiciele najważniejszych graczy polskiej sceny internetowej? Temu zagadnieniu poświęcony będzie panel dyskusyjny z udziałem: Tomasza Jażdzyńskiego (prezesa Interii), Grzegorza Tomasiaka (prezesa Wirtualnej Polski), Arkadiusza Pernala (prezesa Naszej Klasy), Łukasza Wejcherta (prezesa Onetu), a także Michała Brańskiego (członka zarządu o2.pl) i Tomasza Józefackiego (członka zarządu Agory). Uczestnicy konferencji będą też mogli wysłuchać wystąpień prezesów WP, Interii a także przedstawicieli portali Gazeta.pl i Onet.pl.
Zagadnienie “social mix”, które całkowicie zmienia oblicze współczesnej e-reklamy omawiane będzie podczas drugiego dnia konferencji. Maciej Filipkowski (dyrektor generalny Dell) przedstawi strategie globalnych firm w budowaniu marki z wykorzystaniem mediów społecznościowych, a Sebastian Barabanow (CEO, Fabryka Gier) zdradzi tajniki tworzenia gier społecznościowych oraz przedstawi kierunki i trendy ich rozwoju. Na konferencji wystąpi również Dominik Kaznowski (pełnomocnik zarządu ds. marketingu i PR, Nasza Klasa), którego prezentacja poświęcona będzie nowej roli serwisów social networkingowych.

Nie sposób gruntownie prześwietlać rynku bez uwzględnienia branży e-commerce. Naszym gościem będzie m. in. Dariusz Topolewski, prezes Oponeo.pl, który przedstawi strategię rozwoju e-biznesu na arenie międzynarodowej, a także Marcin Szałek z przejętej niedawno przez Groupon serwisu Citydeal.pl, który odpowie na pytanie czy polscy internauci są już gotowi na zbiorowe zakupy – dodaje Agnieszka Świtkowska. W programie konferencji jest też prezentacja Michała Bzowego z DialCom24 dotycząca innowacyjnych i bezpiecznych płatności internetowych.

Konferencję zakończy blok tematyczny poświęcony reklamie trzeciej fali. Patryk Grzeszczuk (strategy team leader, Hypermedia), Tomasz Pudlis (prezes zarządu Bussiness AdNetwork) i Jarosław Śliżewski (dyrektor wydawczniczy Wyborcza.pl) Michał Rutkowski (dyrektor zarządzający, Tribal DDB) oraz Anna Kostro (senior strategic planner, Ogilvy Interactive Warsaw) przedstawią dominujące trendy w reklamie internetowej zobrazowane case study najciekawszych kampanii. Zbigniew Nowicki (managing director, Bluerank) zajmie się z kolei przeanalizuje kampanię prezydencką w sieci.
Jak co roku podczas konferencji 2k wręczymy nagrody dla Człowieka Roku i Firmy Roku 2009. Tym wyróżnieniem docenić chcemy działania nowatorskie, spektakularne i niestandardowe, często warunkowane podjęciem ryzyka i wytyczające nowe kierunki w rozwoju branży – zapowiada Agnieszka Świtkowska. Wśród dotychczasowych laureatów Nagrody Internet Standard znaleźli się m. in.: Tomasz Józefacki, Tomasz Jażdzyński, Dominik Kaznowski, Tomasz Czechowicz i Piotr Ejdys. Wyróżnionymi przez Internet Standard firmami w minionych latach zostały zaś: Nasza Klasa, o2, Onet i Allegro.

Konferencja Internet 2k10 Trzecia fala adresowana jest do prezesów i kadry zarządzającej spółek internetowych, pracowników firm związanych z branżą m. in. serwisów, sklepów internetowych, agencji interaktywnych, firm badawczych, a także wszystkich zainteresowanych zmianami na rynku i śledzących dynamiczny rozwój e-biznesu.

Partnerami konferencji są Przelewy24.pl, Windows Live HotMail i Money.pl. Partnerem merytorycznym jest Gazeta.pl, a branżowym PBI i IAB Polska.
Szczegółowy program konferencji oraz formularz zgłoszenia dostępne są na stronie http://www.internetstandard.pl/konferencje/internet2k10
http://media.netpr.pl/pr/163280/konferencja-internet-2k10-trzecia-fala-najwazniejsze-branzowe-wydarzenie-roku

Authors
Top